понеділок, 4 травня 2020 р.

«Троє в човні»

Радимо перечитати повість «Троє в човні», яка до сих пір вважається чи не найбільш смішним твором в англійській літературі. Написана вона за мотивами реальних подій, що відбулися, а беруть участь в ній персонажі, списані з друзів автора. Ще за життя Джерома було продано більше 200 000 екземплярів книги в Великобританії і близько півмільйона в Америці.
 Іронічні цитати, які змусять Вас посміхнутися:
 - Я не можу сидіти склавши руки і бездіяльно дивитися, як хтось працює в поті чола. У мене відразу ж з'являється потреба встати і почати розпоряджатися, і я походжав, засунувши руки в кишені, і керую. Я діяльний за натурою.
 - Потрібно думати не про те, що нам стане в нагоді, а тільки про те, без чого ми не зможемо обійтися.
 - У цьому - весь Гарріс: він охоче бере найважчий тягар і покірно звалює його на чужі плечі.
 - Як добре себе почуваєш, коли шлунок повний. Яке при цьому відчуваєш достаток самим собою і все на світі! Чиста совість - принаймні так розповідали мені ті, кому траплялося випробувати, що це таке, - дає відчуття задоволеності і щастя. Але повний шлунок дозволяє досягти тієї ж мети з більшою легкістю і меншими витратами.
 - Мені завжди здається, що я працюю більше, ніж слід. Це не означає, що я ухилявся від роботи, не приведи Господи! Робота мені подобається. Вона мене зачаровує. Я здатний сидіти і дивитися на неї годинами. Я люблю збирати її у себе: думка про те, що з нею доведеться коли-небудь розправитися, надриває мені душу.
 - За досвід, як то кажуть, скільки не заплати - не переплатив.
 - Чого не бачить око, того не відчуває і шлунок.
 - Усюди я помічаю те ж саме; в кожній мові є два вимови: одне «правильне», для іноземців, а інше своє, справжнє.
 - Взагалі, як я помітив, майже всі речі в цьому світі виглядають на картинах куди краще, ніж насправді.
 - Якщо я зловлю сорок штук, - говорив він, - я буду розповідати що зловив п'ятдесят, і так далі. Але більше я додавати не буду, тому що брехати - гріх.
 - Недобре весь час плисти за течією. Набагато більше задоволення, напружуючи спину, боротися з ним, йти вперед наперекір йому, - принаймні мені так здається, коли Гарріс з Джорджем гребуть, а я правлю кермом.
 - Але кому потрібні передбачення погоди? Те, що вона псується, вже само по собі досить кепсько; навіщо ж ще отруювати собі життя, дізнаючись про це заздалегідь?
 - Після ґрунтовного, добре переваренного прийому їжі відчуваєш себе таким великодушним, поблажливим, благородним і доброю людиною!

Немає коментарів:

Дописати коментар